Marketing automation

Strategia & Wdrożenie & Optymalizacja & Szkolenia

Automatyzacja marketingu

Automatyzacja marketingu to połączenie taktyk marketingowych, odpowiednich narzędzi, kanałów przekazu które pozwalają wspierać i udoskonalać ścieżkę zakupową klienta oraz zwiększać jego życiową wartość (LTV). Zarówno w branży B2B jak i B2C. 

Optymalizacja ścieżki klienta

Proces zakupu z reguły jest wydłużony i składa się z wielu faz. Użytkownik najpierw zbiera informacje o naszym produkcie lub usłudze. Następnie porównuje z ofertą konkurencji, szuka potwierdzenia słuszności dokonanego wyboru. Przechodzi przez kolejne fazy, na których poziom jego wiedzy wzrasta, pojawiają się inne pytania i potrzeby. Marketing automation pozwala nam zaprojektować ten proces tak, aby odpowiednio pokierować użytkownikiem. Dzięki spersonalizowanej komunikacji przeprowadzić go przez kolejne etapy i doprowadzić do finalizacji transakcji. Pamiętając o tym, że w tym miejscu nie kończy się proces komunikacji. Wykorzystując automatyzacją marketingu możemy kształtować pozytywne doświadczenia pozakupowe klienta, utrzymywać jego zaangażowanie i lojalność. W ten sposób zbudujemy długotrwałe relacje, zwiększając szanse na to, że będzie powracać, aby ponownie skorzystać z naszych usług.

CRM i profil 360 klienta

Nowoczesny marketing opiera się na danych. Wiedza o klientach staje się naszą największą wartością. To dzięki niej jesteśmy w stanie zaplanować skuteczną i spersonalizowaną komunikację. CRM jako integralna część platformy marketing automation to miejsce, gdzie zbieramy wszystkie dane o naszych użytkownikach, tworząc tzw. profil 360 klienta. Jest to jedno z kluczowych narzędzi wspierających podejmowanie strategicznych decyzji odnośnie rozwoju przedsiębiorstwa oraz budowania customer experience. Widok 360 to nic innego, jak zebrane informacje o naszym kliencie na wszystkich możliwych poziomach.

Dane osobowe (np. imię, nazwisko, mail)

Dane socjal-demograficzne (np. wiek, płeć, miejsce zamieszkania)

Dane transakcyjne (np. liczba transakcji, średnia wartość koszyka)

Dane behawioralne (np. odwiedzone podstrony, otwarte wiadomości)

Profilowanie (preferencje zakupowe, wzorce zachowań)

Korzyści z wykorzystania

Większa liczba i lepsza jakość pozyskiwanych leadów

Budowanie pozytywnych doświadczeń użytkownika

Wyższy współczynnik konwersji i wzrost przychodów

Wzrost lojalności i zaangażowania klientów

Optymalizacja wydatków reklamowych

Zwiększenie wartości życiowej klientów

Dlaczego warto wdrożyć marketing automation

Główne korzyści wykorzystania marketing automation wg marketerów
0%
lepsze targetowanie wiadomości
0%
poprawa customer experience
0%
lepsza jakość leadów
0%
większa liczba leadów

Kompleksowe podejście

Całość naszej oferty obejmuje kompleksową obsługę w obszarze automatyzacji marketingu. W zależności od etapu na jakim się znajdujesz, możesz liczyć na kompleksową usługę w pełni dopasowaną do Twoich potrzeb. W tym celu przeprowadzamy dokładną analizę, badamy potrzeby i na ich podstawie przygotowujemy szyte na miarę rozwiązania. 

Identyfikujemy problemy   –>   Dostarczmy rozwiązania   –>   Optymalizujemy efekty

Consulting

Dobrze zdefiniowana strategia jest niezbędna, by skutecznie pozyskiwać klientów i budować z nimi długotrwałe relacje. Pomożemy Ci zrozumieć Twoich klientów, oraz drogę jaką przebywają od momentu pierwszego kontaktu do etapu „lojalnego klienta”. Dzięki wspólnej pracy, wykorzystaniu danych oraz odpowiednim narzędziom, pomożemy Ci zbudować strategię, której realizacja pozwoli na osiągnięcie Twoich celów biznesowych.

  • Analiza organizacji
  • Określenie potrzeb firmy w kontekście marketing automation
  • Zbudowanie konceptu i celu biznesowego projektu
  • Projektowanie ścieżki klienta
  • Przygotowanie strategii dla każdego etapu ścieżki klienta

Wdrażanie

Planujesz wdrożenie systemu marketing automation, ale nie wiesz od czego zacząć? Potrzebujesz pomocy i wsparcia w zaplanowaniu i realizacji całego procesu? Pomożemy Ci uniknąć najczęściej popełnianych błędów. Zadbamy o to, aby proces przebiegł sprawnie i zgodnie z założeniami.

  • Zrozumienie kluczowych procesów w firmie, które powinny być zautomatyzowane
  • Plan wdrożenia
  • Implementacja platformy oraz integracja z innymi systemami
  • Integracja kanałów i baz danych
  • Przygotowanie i wdrożenie scenariuszy automatyzacji

Optymalizacja

Korzystasz obecnie z systemu marketing automation, ale nie jesteś zadowolony z efektów? Czujesz, że nie wykorzystujesz potencjału jaki w nim drzemie? Pomożemy Ci zaplanować cały proces, wdrożyć poszczególne rozwiązania oraz pokażemy jak mierzyć ich skuteczność oraz optymalizować.

  • Wyznaczenie celów oraz zdefiniowanie KPI’s
  • Testowanie skuteczności elementów kampanii
  • Testowanie założeń biznesowych
  • Analiza rezultatów
  • Optymalizacja strategii oraz poszczególnych kampanii

Budowanie kompetencji

Odpowiednia wiedza i doświadczenie to główne  czynniki, od których zależy powodzenie projektów w obszarze marketing automation. Zarówno podczas dedykowanych warsztatów jak i otwartych szkoleń, przekazujemy praktyczną wiedzę, którą od następnego dnia możesz wykorzystać przy realizacji określonych projektów. Dzięki temu będziesz w stanie efektywnie wykorzystywać możliwości jakie oferuje marketing automation.

  • Szkolenia otwarte
  • Dedykowane warsztaty dla firm i instytucji
  • Wsparcie w procesie rekrutacyjnym
  • Pomoc w budowaniu zespołu i kompetencji in-house

Chcesz dowiedzieć się więcej