Jak przygotować się do szkolenia marketing automation

Planujesz przeprowadzić szkolenie z automatyzacji marketingu w Twojej firmie, ale nie do końca wiesz jak się do nich przygotować, aby osiągnąć zakładany efekt?  Zorganizować je tak, aby Twoi koledzy i koleżanki z pracy nie mieli poczucia zmarnowanego czasu, a Ty miał świadomość dobrze zainwestowanych pieniędzy. Oto co powinieneś zrobić, aby w pełni wykorzystać planowane szkolenie.

Szkolenie marketing automation  – jak się do niego przygotować

Dobre przygotowanie wymaga przeprowadzenia audytu procesów w organizacji oraz dostępnych danych.

  1. Przeprowadź analizę obecnej strategii
    Spójrz na obecny biznesplan oraz strategie, którą wykorzystujesz w swoich działaniach. Zweryfikuj jej założenia, główne punkty oraz realizowane cele.
  2. Zweryfikuj kanały, w których komunikuje się Twoja firma
    Sprawdzić, czy odpowiednio śledzicie oraz analizujecie skuteczność komunikacji dla poszczególnych segmentów klientów.
  3. Oceń jaki potencjał mają Twoje usługi/produkty w każdym z kanałów
    Być może jedna z Twoich kategorii lepiej sprzedaje się poprzez social media, a inna kategoria, która może być dobrana pod kątem segmentu nastawionego na oferty promocyjne lepiej sprzedaje się w kampaniach rabatowych, wysyłanych w newsletterze.
  4. Zrób analizę potencjału Twojej grupy docelowej
    Zastanów się nad tym, czy docierasz do właściwych klientów, czy np. nie przepalasz budżetu na klientów, którzy konwertują tylko raz, a następnie nie wracają. Może np. pozycjonujesz się na frazy kluczowe, na które konkurujesz już 40 firmami i warto np. znaleźć inną niszę informacyjną, która pozwoli Ci zrealizować zakładane cele biznesowe i strategiczne.
  5. Oceń działania konkurencji
    Sprawdź co konkretnie robi konkurencja w Twoim obszarze. Być może robi niewiele i np. wdrożenie paru prostych taktyk marketing automation spowoduje w Twoim biznesie znaczące wzrosty. Jeśli jesteś odpowiednio rozpoznawalną marką, warto też spojrzeć choćby w monitoring social media, aby sprawdzić co mówią o Twojej marce klienci. Jak wypadasz w benchmarkach rynkowych, jeśli chodzi np. o satysfakcję klienta.
  6. Sprawdź jakie są obecnie trendy na rynku
    Warto posłużyć się opracowaniami firm zajmujących się przewidywaniem trendów, jak Trendhunting, Trendone, czy też konsultantami, którzy zajmują się przewidywaniem trendów w konkretnych obszarach, jak Zuza Skalska, czy też Natalia Hatalaska.
  7. Zweryfikuje poziom wiedzy oraz kompetencji w Twojej firmie
    Jeśli jesteś jedyną osobą, która dobrze zna i rozumie meandry marketingu internetowego, to może warto byłoby się zastanowić w pierwszym etapie, nad wyrównaniem wiedzy uczestników oraz ich kompetencji. Jest bardzo wiele darmowych szkoleń na ten temat, oraz materiałów, które możesz znaleźć w Internecie.
  8. Wprowadź trenera/szkoleniowca w procesy swojej organizacji
    Zapoznaj go z wyzwaniami, udostępnij mu dane ze wszystkich źródeł do analizy. Zorganizuj krótkie 15 minutowe spotkanie z uczestnikami potencjalnego szkolenia.

Co zyskasz dzięki dobremu przygotowaniu?

Poświęcony czas i trud włożony w realizację powyższych punktów bez wątpienia Ci się opłaci. Ich realizacja przyniesie Ci określone korzyści.

  • Pozwoli Tobie i firmie szkoleniowej na przeanalizowanie obecnej sytuacji w firmie.
  • Wyrówna poziom wiedzy w Twojej firmie, ale też wiedzy trenerów na temat Waszej firmy, potencjalnych wyzwań i obszarów kluczowych do zaadresowania.
  • Pozwoli na zdefiniowanie głównych celów szkolenia oraz sposobów wdrażania wiedzy po szkoleniu.
  • Pozwoli na dobranie właściwej formy szkolenia – szkolenie w zamkniętej grupie dla zarządu, czy też szkolenie interdyscyplinarne z różnymi działami z firmy (rekomendowane).
  • Pozwoli zdefiniować konkretny cel bądź wyzwanie, w oparciu, o który powinno zostać przeprowadzone szkolenie marketing automation.
  • Zweryfikuje dotychczasowe doświadczenie uczestników w obszarze marketing automation oraz znajomości konkretnych narzędzi.
  • Ułatwi dobrać odpowiedni poziom szkolenia, zaplanować odpowiedni proces szkoleniowy oraz zyskać pewność, że uczestnicy po jego odbyciu będą mieć poczucie dobrze zainwestowanego czasu.
  • Szkolenie nie powinno skończyć się jedynie pozyskaniem wiedzy, ale zmianą myślenia w organizacji o automatyzacji marketingu oraz konkretnymi pomysłami do wdrożenia.

Leave a Reply