Automatyzacja procesów sprzedaży i marketingu to wielowymiarowy proces, którego sukces zależy od wielu czynników. Jednym z takich elementów, bez wątpienia jest wybór odpowiedniej platformy. Takiej, która będzie posiadała wymagane przez nas funkcjonalności, i będzie w stanie spełnić nasze oczekiwania oraz potrzeby w zakresie automatyzacji oraz personalizacji. O tym czym się kierować przy wyborze odpowiedniego narzędzia możesz przeczytać w jednym z poprzednich wpisów. Tym razem chciałbym Ci przybliżyć rozwiązanie, które zdecydowanie wyróżnia się na polskim rynku, zarówno na tle krajowej jak i zagranicznej konkurencji.
Mowa tutaj o Synerise. Tak naprawdę to coś więcej niż narzędzie marketing automation. To platforma, która w oparciu o najnowocześniejszą technologię wykorzystującą sztuczną inteligencję, machine learning, zaawansowane algorytmy predykcyjne daje możliwości daleko wykraczające poza automatyzację marketingu.
Niemniej w poniższym artykule skoncentruję się na funkcjonalnościach typowych dla marketing automation. Przedstawiam tu podstawowe informacje, sygnalizując jedynie potencjał jaki posiada Synerise. Dokładną charakterystykę poszczególnych modułów, oraz możliwości ich wykorzystania na konkretnych przykładach opiszę w kolejnych artykułach, do których przeczytania serdecznie Cię zapraszam.
CRM i profil 360
Co jest kluczowym elementem, decydującym o skuteczności w przypadku automatyzacji i personalizacji komunikacji? Dane o użytkowniku, a dokładnie stworzenie profilu 360. Innymi słowy zebranie informacji na wszystkich możliwych poziomach, ze wszystkich dostępnych źródeł. Następnie ich prezentacja w odpowiedniej formie wraz z możliwością zarządzania i wykorzystania ich do komunikacji z naszymi użytkownikami i klientami. Te wymagania różnią się ze względu na specyfikę biznesu, sektor działalności (B2B, B2C), czy branżę. Rozbudowany moduł CRM oraz karta klienta, którą zapewnia Synerise, powinna w większości zaspokoić potrzeby nawet najbardziej wymagających CRM managerów;).
Profil klienta pozwala na przejrzenie wszystkich informacji zgromadzonych o użytkowniku: danych osobowych, historii jego aktywności na stronie lub aplikacji mobilnej, historii zakupowej, reakcji na komunikaty reklamowe oraz wszelkich innych dostępnych atrybutów, składających się na jego kompletny obraz. Co ważne, dane które widzimy zbierane są w czasie rzeczywistym. W każdej sekundzie Synerise rejestruje aktywności użytkownika i zbiera informacje w jego profilu, które jesteśmy w stanie od razu wykorzystać.
Kampanie
W tym miejscu znajdziemy moduły odpowiedzialne za:
- uruchamianie kampanii mailowych, webpush lub sms,
- tworzenie landing pages,
- konfigurację działań onsite z wykorzystaniem dynamicznego kontentu,
- integracje z kanałami social media,
- tworzenie ofert promocyjnych z wykorzystaniem programu lojalnościowego.
Jak wspomniałem na początku wpisu, na dokładne opisanie każdego z tych elementów, poświęcę kolejne publikacje. Na tą chwilę istotne jest, abyś wiedział, jakie funkcje i możliwości oferuje synerise. W tym miejscu przede wszystkim warto w kilku zdaniach napisać o mocnych stronach Synerise. Sam moduł służący tworzeniu i uruchamianiu kampanii nie wyróżnia się zbytnio na tle innych tego typu narzędzi. Dopiero możliwości personalizowania contentu, dodawania dynamicznej treści (np w przypadku produktów mogą to być rekomendacje, ostatnio oglądane, porzucone koszyki) pokazują pełnię możliwości. W samej treści maila, możemy także wykorzystać spersnolaizowany przekaż, w oparciu o dowolne dane, które posiadamy o naszym użytkowniku.
Automatyzacje
W tym miejscu Synerise daje nam możliwość tworzenia rozbudowanych automatycznych scenariuszy w oparciu o zdefiniowane przez nas warunki. Czyli to w tym miejscu przygotujesz i uruchomisz scenariusz z opuszczonym koszykiem, kampanię powitalną lub po-zakupową. Wszystko w prosty sposób, dodając elementy w edytorze drag&drop i łącząc je w określonej konfiguracji. Sam konfigurator nie wyróżnia się niczym na tle konkurencji. Podobnie jak przy kampaniach, potencjał Synerise tkwi w oraz tego w ajki sposób możesz wykorzystać je do zaawansowanej personalizacji przekazu.
Analityka
Kampanie utworzone, scenariusze uruchomione, więc pora zadbać o pomiar wyników Synerise oferuje rozbudowany moduł analityczny, pozwalający na konfigurację praktycznie dowolnych, wymyślonych przez nas raportów. Mamy tutaj do wyboru między innymi takie opcje jak tworzenie lejków, trendów, metryk, histogramów oraz indywidualnych raportów. O ile pojedyncze raporty, pozwalają na śledzenie wybranych aktywności, o tyle całościowy obraz uzyskasz dzięki możliwym do utworzenia dashboardom.
W Synerise nie znajdziesz gotowych raportów. Wszystkie elementy musisz stworzyć sam. Z jednej strony, może wydawać się to utrudnieniem, a przynajmniej lekką niedogodnością. Jednak elastyczność i dostępność opcji oferowanych przez Synerise sprawia, że przy odrobinie pracy, krok po kroku będziesz w stanie stworzyć naprawdę użyteczne, w pełni dostosowane do Twoich potrzeb raporty.
To tylko namiastka informacji o tym jak wygląda platforma Synerise. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o jej możliwościach i konkretnych zastosowaniach, dzięki którym będziesz w stanie optymalizować swój biznes, zapraszam Cię do śledzenia kolejnych wpisów.